Podkategorie
Olej do klimatyzacji PAG oryginalnie występuje w trzech lepkościach - ISO 46 rzadki - ISO 100 średni - ISO 150 gęsty Jako uniwersalny występuje dodatkowo lepkość - ISO 68 dzięki poszerzonym parametrom zastępuje ISO 46 i ISO 100 UWAGA: Olej PAG chłonie wilgoć z otoczenia. Trzeba trzymać olej w szczelnie zamkniętych pojemnikach.
Uniwersalny olej do klimatyzacji PAO to w pełni uniwersalny olej zastępujący oleje PAG. Nie chłonie wilgoci. Można go przechowywać w stacji klimatyzacji w otwartym pojemniku. Olej PAO może być stosowany na dolewki do olejów PAG.
Olej do klimatyzacji samochodowej POE jest oparty na estrach. Zwiększa to jego uniwersalność. Występuje w lepkościach: - ISO 68 - ISO 100
Do pojazdów hybrydowych wymagany jest specjalny olej. Ponieważ sprężarka jest silnikiem elektrycznym olej nie może przewodzić prądu elektrycznego. Wymagana jest nadzwyczajna czystość z płukaniem resztek innych olejów z przewodów włącznie.
Do czynnika R1234yf stosowany jest specjalny olej.
Do pomp próżniowych stosuje się specjalne oleje. Najczęściej producenci urządzeń wymagają minimum raz w roku wymiany oleju.
Najczęściej olej podawany jest stacją klimatyzacji. Jeżeli tak nie jest trzeba zastosować inną metodę np strzykawkę.
Neutralizator do olejów mineralnych
Neutralizator do olejów estrowych 150 ml