Funkcja:
Regulator biegu jałowego/zawór wolnych obrotów reguluje prędkość obrotową silnika na biegu jałowym. Zawór sterowany jest elektromagnetycznym siłownikiem krokowym i reguluje dopływ powietrza do silnika przy zamkniętej przepustnicy. Zadaniem zaworu jest utrzymanie stałej prędkości obrotowej silnika bez względu na...
Funkcja:
Regulator biegu jałowego/zawór wolnych obrotów reguluje prędkość obrotową silnika na biegu jałowym. Zawór sterowany jest elektromagnetycznym siłownikiem krokowym i reguluje dopływ powietrza do silnika przy zamkniętej przepustnicy. Zadaniem zaworu jest utrzymanie stałej prędkości obrotowej silnika bez względu na jego aktualne obciążenie.
Możliwe przyczyny awarii:
- Zwarcie wewnętrzne
- Uszkodzenia mechaniczne
- Brak reakcji na sygnał z jednostki centralnej
- Złe przewodzenie podłączeń elektrycznych
Symptomami kłopotów mogą być:
- Zbyt wysokie obroty biegu jałowego silnika
- Silnik gaśnie na wolnych obrotach
- Zapalanie się lampki awarii silnika
- Zapisywanie kodów błędów w pamięci jednostki sterującej
Diagnostyka:
- Odczyt kodów błędów zapisanych w pamięci jednostki sterującej
- Sprawdzenie połączeń elektrycznych
- Sprawdzenie zasilania/sygnału sterującego
- Sprawdzenie sprawności mechanicznej czujnika