Bakterie, grzyby i mikroorganizmy mogą zagnieżdżać się w parowniku klimatyzacji. Parownik osadzony jest bezpośrednio pod tablicą przyrządów i swoją ciemną, wilgotną atmosferą oferuje znakomite miejsce do rozmnażania mikroorganizmów. Do wnętrza pojazdu organizmy przedostają się poprzez system wentylacji i mogą wywoływać kata...
Bakterie, grzyby i mikroorganizmy mogą zagnieżdżać się w parowniku klimatyzacji. Parownik osadzony jest bezpośrednio pod tablicą przyrządów i swoją ciemną, wilgotną atmosferą oferuje znakomite miejsce do rozmnażania mikroorganizmów. Do wnętrza pojazdu organizmy przedostają się poprzez system wentylacji i mogą wywoływać katar, kaszel, łzawienie oczu i reakcje alergiczne. To z kolei wpływa na obniżenie zdolności kierowania i stanowi potencjalne zagrożenia zdrowia zwłaszcza dzieci i osób starszych. Dlatego okresowe odkażanie klimatyzacji jest bardzo ważne.
Filtr kabinowy
Wewnętrzne filtry kabinowe należy wymieniać co 15 tys. km (okres ten może ulec znacznemu skróceniu w zależności od warunków eksploatacji). Gromadzą się na nich zanieczyszczenia, które zmniejszają przepływ powietrza. Jest to sytuacja podobna do takiej gdy jest przepełniony worek w domowym odkurzaczu. W skrajnych sytuacjach może to być powodem uszkodzenia wentylatora. Równocześnie cały system klimatyzacji pracuje pod zwiększonym obciążeniem. Przy każdej obsłudze klimatyzacji należy sprawdzić stan filtra kabinowego.
(informacje wg. Behr-Hella)