KLIMATYZACJA - ODKAŻANIE


ODKAŻANIE KLIMATYZACJI TO CZYNNOŚĆ KTÓRĄ DLA WŁASNEGO ZDROWIA TRZEBA WYKONAĆ CO NAJMNIEJ RAZ W ROKU

 
Jeżeli odkażania nie wykonuje się regularnie wirusy i bakterie rozwijają się na parowniku klimatyzacji. Przepływ powietrza porywa je i atakują podróżujących wywołując alergie. Nadmierny rozwój bakterii będzie również powodował nieprzyjemny zapac...


ODKAŻANIE KLIMATYZACJI TO CZYNNOŚĆ KTÓRĄ DLA WŁASNEGO ZDROWIA TRZEBA WYKONAĆ CO NAJMNIEJ RAZ W ROKU

 
Jeżeli odkażania nie wykonuje się regularnie wirusy i bakterie rozwijają się na parowniku klimatyzacji. Przepływ powietrza porywa je i atakują podróżujących wywołując alergie. Nadmierny rozwój bakterii będzie również powodował nieprzyjemny zapach wydostający się z wentylacji pojazdu. Gdy powstaną kolonie bakterii zwykłe środki już mogą nie wystarczyć i trzeba będzie użyć silniejszych a co za tym idzie droższych systemów. W ostateczności trzeba dotrzeć do parownika samochodu i go umyć. Generuje to duży koszt ponieważ najczęściej parownik jest zabudowany systemem wentylacji i deską rozdzielczą pojazdu. Jedynym sposobem aby nie dopuścić do rozwoju bakterii jest regularny serwis klimatyzacji i jej odkażanie.
Istnieje wiele sposobów i wiele środków odkażania. Powszechnie stosowane są środki chemiczne. Problem jednak istnieje z równomiernym naniesieniem środka na powierzchnię parownika i inne trudno dostępne miejsca. Podaje się je rozpylone w powietrzu za pomocą specjalnego aplikatora, sprayu, pianki lub ultradźwiękowej wytwornicy pary. Jednym ze sposobów na odkażenie jest zastosowanie gazu który dociera ze wszystkie zakątki systemu nawiewu oraz całego pojazdu. W tym celu wykorzystuje się ozon podczas odkażania biologicznego. Należy pamiętać, że podczas corocznej obsługi pojazdu z klimatyzacją należy zdezynfekować pojazd i wymienić filtr kabinowy.
Więcej

KLIMATYZACJA - ODKAŻANIE W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • ŚRODKI W SPRAYU

    ŚRODKIEM W SPRAYU MOŻNA SAMODZIELNIE ODKAZIĆ POJAZD

     
    Chemiczny środek w sprayu lub z aplikatorem - jest najbardziej rozpowszechnionym sposobem odkażania ze względu na brak lub niską cenę aplikatora. Skuteczność takiego odkażania jest uzależniona od jakości zastosowanego środka. W skomplikowanych układach nawiewowych jest praktycznie niemożliwe dotarcie do wszystkich miejsc parownika, co obniża skuteczność tej metody. Nie odkażona zostaje kabina pasażerska. Delphi wprowadziło zmiany i zamiast rozdrobnionej pary z dyszy aplikatora wydostaje się aktywna piana. Jej zadaniem jest dotarcie do parownika i odparowanie na jego powierzchni by go odkazić. Wybór skutecznego środka nie jest łatwy. Trzeba zwrócić specjalną uwagę by kupowany środek rzeczywiście był skuteczny. Gwarancją jakości może być wybór środka renomowanych firm motoryzacyjnych np. Delphi lub chemicznych.
  • ODKAŻANE BIOLOGICZNE


    NOWOCZESNĄ, BARDZO SKUTECZNĄ METODĄ ODKAŻANIA SAMOCHODÓW JEST ODKAŻANIE OZONEM

    Ozon naturalny lub generowany jest  wysoce aktywny chemicznie. Wykorzystywany jest do niszczenia bakterii, grzybów i wirusów.W celu odkażenia kabiny pojazdu urządzenie podłącza się do ssania recyrkulacji powietrza. Urządzenie wytwarza ozon O3, w wyniku jonizacji powietrza atmosferycznego Pozwala to na kompleksowe usunięcie zanieczyszczeń mikrobiologicznych, nieprzyjemnych zapachów. Istnieje możliwość ustawienia czasu odkażania (5, 10, 15, 30, 60 min.). Zalecany czas odkażania kabiny to 30 min. Urządzenie nie jest przeznaczone do odkażania autobusów (chyba, że zastosujemy kilka współdziałających urządzeń).

     
    Ozon (O3) jest to nietrwała odmiana tlenu, która rozkłada się samorzutnie w temperaturze do O2 i tlenu atomowego. W porównaniu z tlenem jego rozpuszczalność w wodzie jest 13 razy większa. Ozon jest silnym utleniaczem. Aby powstał ozon potrzebne są szczególne warunki, które zapewniają unikalne rozwiązania techniczne urządzenia. Cząsteczki ozonu powstają dzięki oddziaływaniu promieniowania ultrafioletowego, które rozbija cząsteczkę tlenu a następnie pojedynczy tlen łączy się z podwójna cząsteczką tlenu i powstaje ozon. Podczas tego procesu część promieniowania UV jest pochłaniana.Część ozonu wchodzi w reakcję z wodą, która występuje praktycznie wszędzie na wszystkich powierzchniach (np. na parowniku w układzie klimatyzacji samochodowej). W trakcie reakcji utleniania: związki organiczne podlegają utlenianiu w reakcjach wielostopniowych w ramach tworzenia się tzw. organicznych rodników nadtlenowych (peroxyradicals) (R02), bakterie i wirusy zostają zniszczone, np. poprzez utratę aktywności biologicznej.
    PROCES ODKAŻANIA przy użyciu OZON MAKER zapewnia, że zarazki, pozostałości białek oraz chemiczne substancje zapachowe (substancje organiczne) zgromadzone na parowniku oraz na innych powierzchniach, zostają utlenione, zniszczone lub zdenaturalizowane.
     
    Ozon dociera do wszystkich nawet trudno dostępnych miejsc, skutecznie odkażając całe wnętrze samochodu. Cena zakupu urządzenia jest wyższa niż innych rozwiązań, jednak urządzenie nie wymaga dodatkowo środków chemicznych.
     
  • UKTRADŹWIĘKOWA WYTWORNICA PARY
    Dla zmniejszenia wielkości cząstek i lepszego ich docierania w szczeliny parownika, używa się obecnie urządzeń ultradźwiękowych. Wytworzona para jest porywana przez wewnętrzny obieg. Dzięki temu trafia najpierw na parownik (na którym jest najwięcej bakterii i grzybów), potem w kanały wentylacji a na koniec rozprowadzana w całym pojeździe. Jest to skuteczniejszy środek od sprayu czy aplikatora.