KLIMATYZACJA - PŁUKANIE


PŁUKANIE KLIMATYZACJI TO CZYSZCZENIE WNĘTRZA JEJ CZĘŚCI HYDRAULICZNEJ Z WSZYSTKICH ZANIECZYSZCZEŃ CHEMICZNYCH I MECHANICZNYCH

 

Wewnątrz nie serwisowanego układu pracującego na czynniku R134a pojawiają się kwasy. Mechanizm powstawania kwasów jest następujący: ponieważ wnętrze nowego układu nie ma wilgoci (przed napełnieniem osusza się go wytw...


PŁUKANIE KLIMATYZACJI TO CZYSZCZENIE WNĘTRZA JEJ CZĘŚCI HYDRAULICZNEJ Z WSZYSTKICH ZANIECZYSZCZEŃ CHEMICZNYCH I MECHANICZNYCH

 

Wewnątrz nie serwisowanego układu pracującego na czynniku R134a pojawiają się kwasy. Mechanizm powstawania kwasów jest następujący: ponieważ wnętrze nowego układu nie ma wilgoci (przed napełnieniem osusza się go wytwarzając próżnię) a oleje używane z czynnikiem R134a są higroskopijne to wilgoć przedostaje się do środka. Tę wilgoć wychwytuje filtr osuszacz, w poprawnie serwisowanym układzie zapełniony filtr jest wymieniony co 2 lata a układ osuszany, w nie serwisowanym układzie rozpoczyna się proces chemiczny między olejem, czynnikiem, i wodą i wytwarza się kwas. Ten kwas ma decydujące znaczenie dla trwałości układu. Zanieczyszczony kwasem układ trzeba wypłukać i napełnić czystym olejem i czynnikiem. Z powodu zawilgocenia układu płukać należy również wszystkie samochody powypadkowe z otwartym układem klimatyzacji.  

Inny powód płukania to powstawanie zanieczyszczeń mechanicznych. W naturalny sposób powstają podczas zużywania sprężarki i są wychwytywane przez filtr. Gdy dochodzi do awarii i nadmiernego zużywania sprężarki filtr nie jest w stanie zatrzymać zanieczyszczeń. Zanieczyszczenia te osadzają się w całym układzie. Przed zamontowaniem nowej sprężarki bezwzględnie trzeba wypłukać układ z zanieczyszczeń. Jeżeli jakieś pozostaną wewnątrz układu to dostaną się do sprężarki i ją uszkodzą.
 
 

Istnieją trzy metody płukania układów:

 
 
Więcej

KLIMATYZACJA - PŁUKANIE Jest 2 produktów.

Podkategorie

  • PŁUKANIE CHEMICZNE CIŚNIENIOWE

    Płukanie środkami chemicznymi to jedyna skuteczna metoda płukania układu. W metodzie ciśnieniowej myjka zostaje wpięta w obwód klimatyzacji a środek chemiczny krąży w układzie zamkniętym docierając pod ciśnieniem nawet do rudno dostępnych zakamarków układu. Płyn jest czyszczony a zanieczyszczenia wychwytywane przez dwa wewnętrzne filtry urządzenia.&nbspPłyn wraca do zbiornika urządzenia i nadaje się do ponownego użytku. Nie trzeba demontować elementów z pojazdu. Mimo wyższego kosztu zakupu myjki jest to najkorzystniejsza metoda czyszczenia klimatyzacji.

  • PŁUKANIE CHEMICZNE Z UŻYCIEM CYLINDRA


    PŁUKANIE CHEMICZNE Z UŻYCIEM CYLINDRA JEST NAJPOPULARNIEJSZĄ METODĄ PŁUKANIA KLIMATYZACJI

    Decyduje o tym skuteczność metody i niski koszt urządzenia. Posiadając cylinder do płukania i azot płukać należy układ specjalnym środkiem który rozpuszcza olej i wypłukuje go na zewnątrz. Wraz z olejem zabieranę są na zewnątrz zanieczyszczenia mechaniczne. Czysty układ należy osuszyć azotem. W metodzie tej stosuje się specjalny środek myjący. Środek nie może rozpuszczać przewodów i uszczelnień gumowych układu. Środek nie nadaje się do wielokrotnego użycia. Zanieczyszczony należy zutylizować.
  • PŁUKANIE CZYNNIKIEM R134A
    Część stacji może być wyposażona w dodatkowy filtr zezwalający na płukanie czynnikiem chłodniczym R134a. Stacja napełnia układ a następnie wrowadza w ruch czynnik. wychwytuje zanieczyszczenia zabrane przez czynnik. Metoda ta powstała do płukania układów z zanieczyszczeń chemicznych czyli skażonego oleju. Powoduje zwiększenie zużycia filtrów stacji obsługi. Nie jest polecana do płukania mechanicznie zanieczyszczonego układu.
Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów
Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów