Wewnątrz nie serwisowanego układu pracującego na czynniku R134a pojawiają się kwasy. Mechanizm powstawania kwasów jest następujący: ponieważ wnętrze nowego układu nie ma wilgoci (przed napełnieniem osusza się go wytw...
Wewnątrz nie serwisowanego układu pracującego na czynniku R134a pojawiają się kwasy. Mechanizm powstawania kwasów jest następujący: ponieważ wnętrze nowego układu nie ma wilgoci (przed napełnieniem osusza się go wytwarzając próżnię) a oleje używane z czynnikiem R134a są higroskopijne to wilgoć przedostaje się do środka. Tę wilgoć wychwytuje filtr osuszacz, w poprawnie serwisowanym układzie zapełniony filtr jest wymieniony co 2 lata a układ osuszany, w nie serwisowanym układzie rozpoczyna się proces chemiczny między olejem, czynnikiem, i wodą i wytwarza się kwas. Ten kwas ma decydujące znaczenie dla trwałości układu. Zanieczyszczony kwasem układ trzeba wypłukać i napełnić czystym olejem i czynnikiem. Z powodu zawilgocenia układu płukać należy również wszystkie samochody powypadkowe z otwartym układem klimatyzacji.
Istnieją trzy metody płukania układów:
Podkategorie
Płukanie środkami chemicznymi to jedyna skuteczna metoda płukania układu. W metodzie ciśnieniowej myjka zostaje wpięta w obwód klimatyzacji a środek chemiczny krąży w układzie zamkniętym docierając pod ciśnieniem nawet do rudno dostępnych zakamarków układu. Płyn jest czyszczony a zanieczyszczenia wychwytywane przez dwa wewnętrzne filtry urządzenia. Płyn wraca do zbiornika urządzenia i nadaje się do ponownego użytku. Nie trzeba demontować elementów z pojazdu. Mimo wyższego kosztu zakupu myjki jest to najkorzystniejsza metoda czyszczenia klimatyzacji.
Adaptery służą do podłączenia azotu, cylinderka lub pompy do płukania klimatyzacji. Dzięki stożkowym końcówkom i podkładkom adaptery są bardzo uniwersalne. Zastosowanie: do podłączenia parowników, skraplaczy, rur
Zestaw końcówek do urządzenia płuczącego (mały)