MMD007935063030
Nowy produkt
Tester Alternatorów Masteralt 2
4 Przedmiot Przedmioty
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tester Alternatorów Masteralt 2
Tester Alternatorów Masteralt 2
Odbiorca: :
* Pola wymagane
Anuluj lub
Master Alt 2 - tester alternatorów sterowanych z ECU
Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU).
Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe.
Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy użyciu standardowego testera.
Przystawka umożliwia stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.
Obsługiwane standardy sterowania:
- COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)
- SIG – FORD
- P-D – Mazda
- L-RVC – GM
- RLO – Toyota
Opis wyprowadzeń:
RC - podłączenie sygnału COM
M - wejście monitorujące DFM
B+ - dodatni biegun akumulatora w badanym obwodzie, zasilanie przystawki.
B- - ujemny biegun akumulatora w badanym obwodzie, zasilanie przystawki.
Obsługa urządzenia.
Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra, dół i zatwierdza przyciskiem OK co powoduje przejście w tryb testu.
W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:
- napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)
- napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
- stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ]
Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem.
Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony.
W trybie testowania wybierając strzałkami góra dół zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.