Obniżka! Tester Alternatorów Masteralt 2 Zobacz większe

Tester Alternatorów Masteralt 2

MMD007935063030

Nowy produkt

Tester Alternatorów Masteralt 2

Więcej szczegółów

4 Przedmioty

2 916,95 zł brutto

-7%

3 136,50 zł brutto

Więcej informacji

Master Alt 2 - tester alternatorów sterowanych z ECU

Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU).

Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe.

Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy użyciu standardowego testera.

Przystawka umożliwia stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie  komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane  parametry.

 

Obsługiwane standardy sterowania:


-        COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)

-        SIG – FORD

-        P-D – Mazda

-        L-RVC – GM

-        RLO – Toyota


 

Opis wyprowadzeń:


RC       - podłączenie sygnału COM

M         - wejście monitorujące DFM

B+       - dodatni biegun akumulatora w badanym obwodzie, zasilanie przystawki.

B-        - ujemny biegun akumulatora w badanym obwodzie, zasilanie przystawki.


Obsługa urządzenia.


Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra, dół i zatwierdza przyciskiem OK co powoduje przejście w tryb testu.

W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:

- napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)

- napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)

- stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ]

Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem.

Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony.

W trybie testowania wybierając strzałkami góra dół zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.